جواد نکونام ملی‌پوش اسبق فوتبال کشورمان که در اوج آمادگی قرار داشت در مورد فوتبال ایران در سال ۸۸ حرف هایی که کسی تا به حال آنها را عنوان کرده بود. نکونام حکایت فوتبال ایران راعنوان می‌کند و هشداری بزرگ به کسانی میدهد که دلشان برای فوتبال ایران می سوزد.  او اعتقاد دارد روزهای بعدی در انتظار فوتبال ایران خواهد بود فوتبال ایران خالی از ستاره شده است و این مسئله ضربه بزرگی به پیکره فوتبال ملی خواهد زد.

کاپیتان پیشین تیم ملی در مصاحبه اختصاصی با خبر ورزشی اینگونه توضیح داد: فوتبال ایران  بدترین دوران خود را سپری می کند و با انتقاد هم درست نمی شود. متاسفانه فوتبال کشورمان خالی از ستاره شده است. ستاره یعنی مهدی مهدوی کیا که ۱۰ سال در بهترین شرایط در بوندسلیگا بازی می کند یا علی کریمی که از فوتبال امارات به تیمی بزرگ مثل بایرن مونیخ می رود و بهترین بازی ها را از او در تیم ملی همیشه می بینیم.

او در ادامه خاطرنشان کرد: من تمام بازی های لیگ برتر را نگاه می کنم لیگ ایران نسبت به چند سال قبل افت کرده است و در بدترین شرایط به سر می‌برد الان ستاره های لیگ علی کریمی و کریم باقری شده‌اند و هیچ بازیکنی می تواند با آنها رقابت کند. این مشکل باقری و کریمی  نیست ، مارادونا هم تا آخرین روزهایی که بازی می کرد ستاره بود. این ایراد بر دیگران  است که نمیتوانند پا به پای آنها بدرخشند. باید کمک کنیم تا فوتبال مان ترمیم شود ، من به عنوان یک کوچکتر هشدار می دهم به فکر آینده فوتبال باشید. همه سوار یک کشتی هستیم و هیچ کس نباید فکر کند از مجموعه جداست،  اگر چنین اتفاقی رخ دهد کشتی فوتبال ایران در آینده غرق می شود.

مسابقه کاپیتان اسبق تیم ملی کشورمان در خبر ورزشی در تاریخ ۱۸ شهریور سال ۱۳۸۸ را مشاهده می‌کنید :

عکس | نکونام: ستاره یعنی علی کریمی/ امیدوارم فوتبال کشورمان  غرق نشود